Červnový závod máme odjetý a tím i zakončenou sezónu 2021-2022. Nabytá volnost pohybu nám umožnila jí jet opět celou. Paráda.


Než se ale dostanu k celé sezóně, pojďme se podívat na závod v Metropoli.


Po několika uzavírkách startovní listiny, se nás v Teplicích sešlo nakonec devět a volba rozpisu závodu padla na zkrácený rozpis šesti rozjížděk v jedné devítičlenné skupině. Pro naše zazávodění to byla nejlepší volba. Všichni jeli se všemi a obava z mírného opojení, v Teplicích vždy přítomnými zplodinami, byla eliminována. Mohu potvrdit sám za sebe, že hlava mě po závodě tentokrát opravdu nebolela.


Motokáry byly vcelku dobře připravené, přesto se mezi nimi našli výjimky do plusu i mínusu, ta v mínusu byla jednoznačně na spojce klouzající 6.


Ačkoliv jasným favoritem číslo jedna závodu byl Tomáš Martan, v pořadí na prvním místě v jednotlivých rozjížďkách se vystřídali hned tři jezdci. Kromě Tomáše Martana (3x) se na něm objevil i dvakrát Tomáš Havlík a jedenkrát závodník s přezdívkou Daniel Moravčík. Pokud by někomu jeho jméno a tvář na fotkách ze závodu připadala povědomá a spojoval by si ho s jiným závodníkem, mohu prohlásit, že podobnost je čistě náhodná a je výplodem autora tohoto článku. Bodový rozdíl mezi těmito závodníky byl pouhý bod, a to ve prospěch Tomáše Havlíka. O pořadí na druhém a třetím místě rozhodlo pravidlo lepšího umístění ve prospěch druhého Tomáše. Za nimi se s mírným bodovým odstupem umístil navrátivší Jarda Hajdúk. Vprostřed výsledkové listiny se umístil Luděk těsně následovaný Jirkou Snopkem. V mírném odstupu od nich pak Ondra Heluz a Kuba Kolář. Míra Novotný, při svém debutu v šampionátu, závod pro mírnou indispozici nedokončil.


Vzhledem k tomu, že se při absenci traťových komisařů, vyskytly vcelku očekávané protesty ke způsobu jízdy některých závodníků, rozhodlo vedení závodu, do finálových rozjížděk, o zavedení tzv. „jedoucího komisaře“ v podobě dalšího závodníka, který incident viděl ale neúčastnil se ho, a tak ho mohl objasnit a rozhodnout. Dobrý nápad, jehož využití jsme bohužel/naštěstí neměli proč využít.


Ve finálových rozjížďkách se opakovala převaha obou Tomášů a Daniela před ostatními. Nejlépe z jejich soubojů vyšel a také vyhrál Tomáš Martan před druhým Danielem a třetím Tomášem Havlíkem. Za nimi bylo pořadí Jarda, Luděk, Ondra, Jirka, Kuba a nováček Míra.


Za sebe mohu zhodnotit, že přestože měl závod nejnižší účast v sezóně, ti, kdo přijeli, si ho určitě užili a ostatní mohou jen tiše závidět.


A jaké jsou výsledky celé sezóny?


Velká neúčast ať způsobená čímkoliv, způsobila i změnu pořadí na celkových stupních vítězů.


Na prvním místě se umístil Tomáš Martan, avšak na druhou pozici se před Béďu Málka dostalo „duo“ Daniel Moravčík a Dominik Moravec. Celkovým vítězům blahopřejeme.


Samozřejmě jsme vyhlásili tradičně i vítěze jednotlivých kategorií. Kde v XXL vyhrál Jarda Hajdúk před Jirkou Snopkem, International vyhrál Leo Pereira, Klasiky vyhrál Lukáš Rampa před Jirko Slopovským. Nejnabitější kategorii Super Klasik Vyhrál Béďa Málek před Radkem Líbalem a Luďkem. Nelze si nepovšimnout, že tito tři se pohybují na předních příčkách i celkového pořadí.


Ostatní umístění si můžete přečíst v přiložené tabulce. To je dnes ode mě bohužel vše. Noční hodina a ranní brzké vstávání, mě nutí končit. Ke slovnímu hodnocení celé sezóny, která určitě přinesla řadu zajímavostí a parodoxů, se dostanu v samostatném článku co nejdříve.


Teď bych Vám všem, kteří jste se účastnili, byť jediného závodu, chtěl jménem organizátorů, alespoň poděkovat za účast a skvělou atmosféru našich závodů. Za to, že jste se stali součástí další, již jedenácté, sezóny GoKartOpen.


Závody děláme pro nás všechny, a to nás nabíjí pro přípravu a organizaci další sezóny, která začne tradičně již v září.


Těšte na ní, my se těšíme na Vás.


Luděk