Dámy a pánové,
další závod série GoKartOpen je za námi. A že se sakra povedl!


Dříve než se pustím do svého „stručného“ shrnutí, dovolím si připomenout, že další závod jedeme 14. listopadu (neděle) v Teplické Metropoli. Sraz bude už v 8:00 a bez tréninků se vrhneme rovnou na závodění. Registrace jsou otevřené, tak neváhejte, limit je 24 jezdců.
V Chebu se více jak polovina všech startujících sešla již v pátek, aby mohla potrénovat na této nejrychlejší trati. Někteří následně vyrazili i na klasický večerní ,,track walk“, aby za šoupání podrážek zjistili, kde je trať nejvíce nagumovaná a dokázali toho využít při závodu. Bylo také přínosné, že jsme mohli některé motokáry vyřadit z těch závodních. Nevyrovnanost motokár je bohužel slabina závodu v Chebu, kterou se alespoň takto pokoušíme co nejvíce eliminovat. Na druhou stranu se povedlo, že káry 9 až 11 byly rychlé, kára 12 pak super rychlá, takže bylo zajímavé sledovat stíhací jízdy z chvostu pole.


Do závodu se přihlásilo 24 jezdců, kteří se rozdělili do 2 skupin. Když už jsme mysleli, že budou skupiny díky bodovým indexům vyrovnané, hodil nám do toho doslova vidle Martin Hála, který vynechal oba předchozí závody, takže startoval jako nováček bez indexu, ačkoliv byl favoritem své skupiny. Také zmíním, že se dovažovalo na 85kg a nakonec se jela zkrácená verze okruhu, abychom stihli ujet během 6 minut o kolo více. Volba to nakonec nebyla špatná, zatáčka zkrácenou variantou vyžadovala extrémně přesný nájezd a jednalo se o místo, kde se dalo dobře předjíždět jak na brzdy, tak na výjezdu. Rozčarování panovalo jen z toho, že jsme se toto zkrácení dozvěděli až ráno po předchozích trénincích na plné variantě trati. Ale alespoň máme ponaučení, že je nutné toto příště oznámit předem.


Skupina A (modrá) měla favorita Martina Hálu, od kterého se očekával souboj zejména s Tomášem Martanem, který vedl po 2 závodech šampionát. A za nimi číhali kvalitní jezdci jako Radek, Béďa, Lukáš nebo Leo. Otázkou také bylo, co na to nováčci.  A Martin dokazoval, že jakmile káru v první polovině pole, tak prostě vyhraje. Stalo se tak 3x. 2x se to povedlo Tomášovi a 1x se povedlo zvítězit Lukášovi. Jestli čekáte na nějaký pikantní konflikt na trati, musím Vás zklamat. Široká trať způsobila, že se jezdilo víceméně bez kontaktu a jestli si dobře pamatuji, nedošlo k jedinému sporu. O zajímavé situace se nám starali zejména Béďa s Lukášem. První jmenovaný se ve 2 rozjížďkách roztočil, musel pak dohánět ztrátu a probíjet se polem. Lukáš se naopak po rozjížďkách sám nazval „sekáčem“, jelikož zaznamenal několik výletů mimo trať, které ho nakonec stáli účast ve finále A. A kdo se tak tedy dostal z této skupiny do finále A? Suverénně to dokázali Tomáš s Martinem, dále Radek, Leo, Béďa. Na závěr je tam doprovodil i nováček Pavel Sabota. Přijet na neznámou trať, porazit několik zkušených jezdců a střihnout si hned Áčko, to je slušný výkon.


Ve skupině B (červené) se schylovalo k souboji mezi jezdci, kteří občas jezdí závody i ve stejném týmu. Milan, Dominik, Jarda, Adam a Jirka přijeli o den dříve, trénovali, popíjeli, procházeli trať a doufali, že to bude na výsledcích vidět. Jenže zejména Luděk s Honzou slibovali kvalitní konkurenci, která je nenechá vydechnout. A vážně se bojovalo, hodně se bojovalo. Sice čistě, ale nebyla snad jediná rozjížďka, kdy by se tihle borci nepotkali na trati. Jelikož jsem se sám zúčastnil těchto bojů, na konci zápisu přikládám odkazy na videa, kde je například vidět, jak Milan přišel o první místo svou chybou, jak jsem přišel nárazem do Lukáše Spousty o boje o přední pozice (dámy a slabší povahy prominou použitý slovník), nebo jak pěkně se dá sekat s motokárou tráva ve druhé finálové jízdě. Trochu nám tu i zaúřadovala technika, kdy se kára č. 10 v půlce rozjížďky rozhodla, že začne ztrácet výkon. Já s ní do cíle i přes ztrátu 4 pozic alespoň dojel, ale Jirka Snopek ze druhé skupiny po prvním kole jen smutně zajel do boxů. Do finále A se tak dostali jezdci v tomto pořadí – Milan, Dominik, Jarda, Adam, Luděk a Honza.


Finále B tak mělo jasného favorita – Lukáše Rampu. Ačkoliv nestartoval z první pozice, tak obě finálové jízdy vyhrál a jen mohl litovat svých chyb v rozjížďkách. V Áčku by se určitě neztratil. Zklamaní mohli být oba Jirkové. Jak Slopovskému tak Snopkovi se závod nepovedl a obsadili 19., respektive 23. místo.


Finále A slibovalo velkou show. Super rychlé káry 4 (Leo) a 12 (Béďa) startovali ze zadních pozic, slabší káry 7 a 8 naopak z těch předních. A tak se taky stalo. Jediní Martin Hála a Tomáš Martan byli ušetřeni od bojů o další pozice. Za nimi statečně bojoval Milan s Dominikem, ale se svými stroji neměli šanci a propadali se. Milan na konečné 6. místo, Dominik dokonce až na 11. Jarda se tím nejprve dostal na průběžnou třetí pozici, jenže najednou se doslova přiřítil Béďa, který ho předjel a dojel třetí. Ke konci závodu na čtvrtou pozici tlačil i Leo, ale Jarda dokázal pozici udržet, dojel 4., Leo. 5. Milan udržel 6. příčku i přes útoky Adama a Luďka. Jelikož Béďa s Leem přivezli rychlé káry do předních pozic, nafasovali je teď jezdci, kteří s nimi chtěli prohnat Tomáše s Martinem. A taky se tak stalo. Milan s 12 se brzy probojoval přes všechny jezdce a víceméně v klidu si dojel pro první pozici. Jarda se 4 to měl trochu těžší, v průběhu závodu i sekal trávu, ale nakonec se mu povedlo dojet na druhé pozici. 3. Martin, 4. Tomáš. Co to znamenalo? Martinovi to stačilo na vítězství. Stejně bodů měl Tomáš s Jardou, ale díky lepšímu umístění po skupinových jízdách obsadil Tomáš 2. místo, Jarda skončil 3. Brambory tentokrát připadly Milanovi. Zklamáni mohli být naopak Radek a Dominik, kdy byli oba pokořeni svými konkurenty v boji o celkové pořadí v šampionátu.


A jak to zamíchalo pořadím v šampionátu?


Pád měsíce: Eliška svou absencí ztratila pozici v TOP10 a propadla se z 6. na 11. místo.
Posun měsíce: V TOP10 to byl Jarda, který se dostal 13. na dělené 9. místo. Mimo TOP10 pak Honza Šnaidauf, který se posunul 18. na 14. pozici.
Přehled TOP10: Tomáš Martan si upevnil svoje vedení. Na druhého Radka Líbala má náskok už 19 bodů. Na něj ztrácí 3 body Béďa Málek, který se posunul na 3. pozici. Na 4. místo naopak propadl Dominik Moravec. Leo poskočil ze 7. na 5. pozici, Luděk se naopak z 5. pozice posunul na 6. Těsně za ním je už na 7. pozici Milan Blažek. S mírným odstupem se pak na konci TOP10 seřadila trojice Lukáš Rampa, Adam Kníže a Jarda Hajdúk. Z TOP10 byl bohužel odsunut i Jirka Slopovský.


Teplický závod bude určitě opět hodně vyrovnaný a napínavý. Někteří jezdci tam jezdili trénovat už v létě a navíc víme, že někteří jezdci z TOP10 Teplice nepojedou.
Také vidím, že je nahlášeno vcelku málo jezdců do podskupin šampionátu. Rád bych připomněl, že jezdci nad 50 let se mohou hlásit do kategorie ,,Super Klasik“, jezdci nad 40 let do kategorie ,,Klasik“, jezdci nad 95kg při vážení v Chebu a Vysočanech do kategorie „XXL“, jezdci do 15 let do kategorie ,,Junior“ a jezdci s cizím občanstvím do kategorie ,,World“. Ať to nemá zejména Jarda a Leo ve svých kategoriích tak snadné. 😉


Také prosím ty, kteří mají nějaké fotky ze závodu v Chebu, aby je sdíleli s ostatními. Zejména někteří, kteří se dostanou na bednu jednou za rok, by si rádi ponechali vzpomínku. 😉

Tak tréninku zdar a za necelé 3 týdny se uvidíme v Teplicích!
Odkazy na videa:
https://youtu.be/R4joQG24tRQ
https://youtu.be/ROT3PyNL3L8
https://youtu.be/lMUEesrA5Xg
https://youtu.be/RKUFslg48II

Jarda