Zdravím všechny příznivce rychlé stopy!
Jelikož jsem dnes popíchnul Luďka, že poslední dobou nějak fláká náš souhrn ze závodu a vyslechl jsem si něco ve smyslu: „Tak si to napiš sám, když si tak chytrej“, tak bude dneska změna zpravodaje.

Dnes se opět potvrdilo, že Plzeňská trať i přes její obtížnost táhne a sešlo se celkem 24 závodníků a závodnic. Jen několik stálých účastníků vynechalo, a navíc se přidalo několik nováčků, kteří ukázali, že se mezi námi rozhodně neztratí. 
Ačkoliv počet 24 závodníků svádí k rozložení 4×6, nakonec jsme se rozhodli, že se už systém měnit nebude a závod se odjede v systému 4×5 + elitní skupina jedoucí pouze ve 4.

V Plzni se v průběhu února jel tzv. „2hodinový zimní maraton“, kterého se zúčastnila spousta jezdců z naší série a rozhodně v Plzni našemu šampionátu neudělali ostudu. Dalo se tedy očekávat, že zejména tito jezdci můžou svou výhodu zužitkovat a budou se prát o pozice nejvyšší. 
Ale pojďme začít od zadních pozic. Na těchto pozicích se opět výrazně zlepšil Adam Kníže, který předstihl i několik jezdců ze skupiny D s lepším bodovým indexem. Adam má samozřejmě velkou motivaci v podobě svého potenciálního švagra. Adame, jestli někdo chce do rodiny Moravců, musí na sobě prostě makat.
Další jezdec, který bohužel výrazně vybočil od svého bodového indexu, byl Honza Šnaidauf. Honzovi se nedařilo v Plzni ani tentokrát a jakožto reprezentant skupiny B se ve výsledcích bohužel propadl až mezi jezdce skupiny D a skončil na 16. místě. Nutno ale podotknout, že mu k lepšímu umístění, které před ním uhájil Leo, chyběla jen 1 tisícina sekundy v průměru všech kol! Tohle tu já ještě nepamatuji. V součtu 16 nejlepších kol měli borci rozestup pouhých 16 tisícin sekundy. Zkuste si někdo tento časový úsek představit.
Další souboj na trati probíhal mezi Milanem a Eliškou. Ptáte se proč? Milanovo mužské ego totiž při minulém závodu v Plzni „neuneslo“ těsnou prohru se ženou a prohlásil, že jestli se tak stane i při druhém závodě, zapálí kombinézu, prodá helmu a bude se raději věnovat kuličkám či jinému podobnému sportu. Nevěřili byste, kolik lidí dnes potutelně sledovalo tento souboj a přálo Elišce zlepšení časů. 

😉

 Díky bohu pro Milana, zapalování kombinézy se nakonec nekonalo, jelikož Milan dojel i přes bolesti zad na solidním 11. místě, tedy o 6 míst lépe než Eliška.

Skupinu C jinak víceméně suverénně opanoval Radek Líbal, který dokazuje, že genetika je sice poctivá vědecká disciplína, ale zkušenosti jsou důležitější, a tudíž porazil obě své ratolesti.
Z této skupiny bych rád vyzdvihl výkon Jirky Košťála, který i přes svůj agresivnější styl jízdy dokazuje, že rychlý je a je jen škoda, že chyběl na několika závodech.
Luďku, já vím, že určitě čekáš, co napíšu o tobě. 13. místo v tomto obsazení není určitě špatným výsledkem, ale rádi Tě potkáme na některém tréninku pro další závody. 

😉

Od skupiny B se očekával velice těsný souboj. Všichni borci krom Honzi Šnaidaufa se zúčastnili zmíněné dvou hodinovky a 3 z nich jeli dokonce finále. A podle toho to vypadalo. Rozhodovaly opět tisíciny sekundy, rozhodovaly malé chybičky. Jezdci jezdili po trati a potkávali se víceméně stále na stejných místech. Tehdy kdy jeden z jezdců zajel úsek rychleji, druhý mu to oplatil v jiné části trati. Snad únava zapříčiněná několikadenním malováním bytu způsobila mírnou ztrátu Michala Drdy, který tak skončil na 8. místě. Obsazení 5. – 7. místa se měnilo téměř každou rozjížďkou. Před poslední rozjížďkou Jarda Hajdúk držel sice 5. místo, ale věděl, že s károu 48 zázraky neudělá a bude muset uhájit náskok 1,2 sekundy na Lukáše Rampu a 2 sekundy na Lukáše Pecha. Jenže Lukáš Rampa zajel s károu 44 časy na úrovni závodníků na bedně, což mu vyneslo nakonec 5. místo. 6. skončil tedy Jarda Hajdúk, který se udržel před 7. Lukášem Pechem. Rozdíl průměrného kola mezi těmito 3 závodníky činil 68 tisícin sekundy…
Co říci na skupinu A? Tahle skupina jela svůj vlastní závod. Tohle byla doslova přehlídka elitních jezdců, kteří každým kolem trhali rekordy. Dokonce padaly i časy pod 47 sekund!
O bednu nakonec přišel Luboš Kovařík, který bohužel podle svých slov nebyl úplně ve formě. Navíc se na něm podepsala absence na trénincích i závodech v posledních několika měsících.
Jestli jsme se dřív bavili o super rychlících jako o Martinovi, Patrikovi či právě Lubošovi, myslím, že tu máme nového člena do party – Dominika Moravce. Dominik poctivě trénuje, analyzuje svoje jízdy a obecně kartingu začal věnovat spoustu času, což se odráží v jeho výsledcích. Dlouho to i vypadalo, že by dnes mohl přeskočit na stupínku Patrika, ale ten nakonec začal zrychlovat, takže na Dominika zbylo „jen“ 3. místo.
Jak bylo zmíněno, Patrik začal dnešní závod trochu pomaleji, než je jeho zvykem. Všechno ale změnila kára 47, která ho katapultovala pod 37 sekund a od té doby dokázal podobné časy jezdit i ostatními kárami. Jenže i to bylo málo na stupínek nejvyšší.
Jestli skupina A jela svůj vlastní závod, tak Martin Hála si udělal ze závodu trochu exhibici, kterou předváděl i při dvou hodinovce ve čtvrtek, kdy dovedl svůj tým k jasnému vítězství. Jak jinak nazvat fakt, že jeho průměrného času na kolo nedosáhl ve svém nejlepším kole nikdo od 3. pozice dále? Patrik na druhé pozici měl svá nejrychlejší kola rychlejší než Martinovo průměrné pouze s károu 47… Tady lze jen gratulovat a smeknout. Martin opět ukázal, že když se stavěla Plzeňská trať, tak pravděpodobně chodil před dělníky a ukazoval jim, kam mají namalovat trať.

V celkovém hodnocení se na prvních 3 pozicích nic nezměnilo, ale Patrik si upevnil svoje vedení před Dominikem. Obou se snaží zuby nehty držet Jarda.
Béďova absence způsobila jeho propad o 4 místa až na místo 8. Jeho zaváhání využili Lukáš Pech, Lukáš Rampa, Martin Hála a Michal Drda. Martin tedy začíná i přes 3 vynechané závody dorážet na vrchol tabulky. Pořadím se nám propadá i absentující Karel Švec. Tabulka ve středu pole je tak vyrovnaná, že každý dobrý výsledek okamžitě může změnit pořadí.

Ještě jednou tedy gratuluji všem, kteří se dnešního závodu zúčastnili a doufám, že se příště sejdeme v podobném počtu.
Jak si asi pamatujete, mluvili jsme dnes o závodu ve Vysočanech. Je zde nově opravená trať, vylepšené káry a určitě bychom si jí rádi užili. Záleží jen na nás, zda seženeme potřebných 20 jezdců, abychom zde mohli závodit za rozumnou cenu.
Ti, kteří by ještě rádi přidali svou předběžnou účast, tak ať učiní zde https://doodle.com/poll/79kvvbqcv4ifdtag
Co nejdříve Vás také Luděk informuje o platbě na tento závod, abychom opravdu věděli, kolik se nás tam chce sejít.

Na závěr bych ještě rád dodal, že naší pochvalu určitě zaslouží také Plzeňská Kart Arena, která opět dokázala, že jsou pro nás schopní nachystat skvěle vyrovnané káry (snad až na super rychlou káru 47 ;-)) a vynikající zázemí. 
Jarda